بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

امان از سیاست

 

با سلام به خوانندگان شبانگاهی و روزگاهی.

 

آقا بسوزه پدر سیاست! عکس های حادثه آتش سوزی در شهر لودویگزهافن آلمان رو دیدین؟ فعلاً به جای اینکه بگردن عامل آتش سوزی رو پیدا کنن، همه افتادن به جون هم!

روزنامه های ترکی به آلمانی ها، آلمانی ها هم به ترک ها. همه در حال فحش دادن...

 

ولی خداییش اسف بار بود. می گن بعد جنگ جهانی تا حالا این تعداد کشته بر اثر آتش سوزی تو یه خونه اتفاق نیفتاده بود!

 

تا از مباحث پلیسی خارج نشدیم، یه چیز دیگه هم براتون تعریف کنم.

پلیس آلمان یه سری سگ تربیت شده از نژاد معروف «شِفِر» فروخته به پلیس انگلیس. بعدش خبرنگار آلمانی رفته بود محل نگهداری سگ ها. پلیس های انگلیسی می گفتن اینا زبون ما رو نمی فهمن! مسؤولش می گفت یا ما باید بریم کلاس آلمانی، یا سگ ها رو بفرسیم کلاس انگلیسی!!

 

یه خبر خوب!

به مبارکی قدم بنده، تورم در سال ۲۰۰۷ در آلمان به بالاترین مقدار خودش در ۱۳سال اخیر رسیده! یعنی شده ۲.۲درصد.

حالا واسه اینکه زیاد منو مسخره نکنین، اینم بگم که اتفاقاً تعداد بیکاران هم به کمترین مقدار خودش در همین مدت زمان رسیده که جا داره از بنده تقدیر و تشکر بشه!

 

دوستان در کامنت ها (اول باید دست خوانندگان رو بوسید که کامنت گذاشتن) تقاضا کردن که من پرچونگی نکنم. خب باید بگم که راس می گین، جدیداً داره طولانی می شه. نمی دونم چرا. اینجوری که پیش می ره، ممکنه تا یه ماه دیگه خوندن هر پست یه ساعت طول بکشه ..................... دقیقاً همین جوری.

به نظر من هر جاش که خسته شدین یا گرسنه تون شد، برین یه غذایی بخورین، یا برین از خونه بیرون و یه هوایی بخورین. اینجوری کمتر از دست من سردرد می گیرین. بعدش دوباره بیاین، بالاخره یه جوری با هم تمومش می کنیم. باور کنین من هم برام مشکل ِ.

 

اما جدا از شوخی، برای تشویق شما به کامنت گذاشتن و اینکه ببینین کامنت گذاشتن مؤثره و خودش یه نوع شماره ی ۳رقمی برای ارتباطات مردمی و ارائه پیشنهادات و انتقادات ِ، می گم چشم! سعی می کنم از این به بعد خلاصه کنم.

 

به این ترتیب به پایان این پست می رسیم. با تشکر از همکارانم در گروه ضبط، پخش، دکوپاژ و رقص های محلی، شما رو تا پست بعدی به خدای بزرگ می سپارم.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
رئیس 1386/11/19 ساعت 04:05

( اِ ببخشید اینا خودش رفت، من منظوری نداشتم! باور کنید نمی خواستم فوت کنم، بعد قطع کنم! D: )
این سگا رو یه وقتی ایرانم خریده بود. بهشون گفته بودن باید حتماً بهشون ماهیچه بدن بخورن، اما مسئولای نگهداریشون ماهیچه ها رو خودشون خورده بودن، استخوناشو داده بودن به سگا!!! در نتیجه بویاییشون از بین رفته بود!
در ضمن با تشکر از برنامه های خوبتون، لطفاً رقص محلیشو بیشتر کنید.

پاک کردم اونا رو.

البته باید توجه داشته باشین که نباید زیاد به سگ گوشت بدیم. مریض می شه.

هر وقت شما انقلاب کردین، ما هم اینجا رقص محلی می ذاریم.

حنان 1386/11/19 ساعت 22:54

سلام

حالا یه نفر میاد فوت میکنه دلیل نمیشه جواب بقیه تلفن ها رو ندی که! الان از کی ه من دارم شمارتو میگیرم یا اشغاله یا بر نمی داری!
اونجا ها شماره نمیوفته؟!! ای بابا خوب حتما مخابرات هنوز به اونجا از این سیستم ها نداده! خوب مناطق محروم و دور افتاده این دیگه! :دی

چیه؟ اگه نیستین پس چرا سوختین؟!
اینجا هیشکی نمی سوزه! اگرم بسوزه دیگه اثری ازش نمی مونه که کسی بفهمه! اگرم بفهمه به کسی نمی گن و صداش رو در نمیارن! اگرم در بیارن خیلی عادیه! خوب آتیش داغه می سوزونه!!!!

(می دونستی من اینقدر جفنگ می تونم بگم؟!)

چی می گی تو؟!

اصلاً موبایل من که زنگ نخورده. تلفن خونه هم همین طور. مطمئنی شماره رو درست گرفتی؟
می خواستم خودم بهت زنگ بزنم، گفتم شاید مشغول اسباب کشی باشی.

حمید 1386/11/19 ساعت 23:06

پیرامون تورم، بیکاری ! طبق منحنی فیلیپس با افزایش تورم در کوتاه مدت ( به نظر من میان مدت ) اشتغال افزایش می یابد ( بیکاری کاهش ) دقیقاً این موئد اتفاقی است که شما فرمودید در آلمان افتاده ! اما یه اتفاق جالب که تو دولت نهم رخ داده اینه که تورم را به شدت افزایش داده، اما کاهش معنا داری در بیکاری نداشتیم ( البته نمیشه گفت که کاهش نداشتیم ) !!!

میگم،‌یه خورده از اون سرمایه ها بیار اینجا سرمایه گذاری کن، داریم نابود میشیم !

آقا راست می گی. ما تو اقتصاد2 یه چیزایی یاد گرفتیم. اما متأسفانه بیشترش یادم رفته. کتاب مرجع مون خیلی خوب بود.
بازار کار اینجا یه مشکلات اساسی هم داره که تو پست های بعدی می نویسم.

سرمایه تو ایران زیاده عزیز. چشم اینجا هم به هموناست! می دونی حجم سپرده های بانکی تو ایران چقدره؟ آخرین آماری که من شنیدم، بیشتر از 100میلیارد یورو بود.

abbas 1386/11/20 ساعت 14:26 http://a_ghods2002@yahoo.com

نمی دونم چرا احساس می کنم هر موقع میام سراغت باید خبر بدم که اومدم.
شاید دلیلش اینکه به کارت دلگرم بشی .
خلاصه به پرچونگیت ادامه بده.

چاکریم عباس جون. شما هم به خبردادنت ادامه بده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد