بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

از شباهت ها تا دکمه ها

سلام.

 

قاعدتاً باید دیشب آپ می کردم. اما چون اعتراضی هم نشد، لازم ندونستم توضیح بدم که دیشب اعصابم خرد بود و با اعصاب خرد که نمی شه نوشت!

 

یه برنامه ی جدید برای اینجا دارم. یعنی یه سوژه جالب. البته بیشتر برای خودم جالب ِ:

دیدم همه در مورد تفاوت های داخل و خارج صحبت می کنن، گفتم من یه نوآوری بکنم و در مورد شباهت ها بنویسم.

چیه؟ عجیب ِ؟ فکر می کنین شباهت ها کم ِ؟ اتفاقاً شباهت ها خیلی زیاد ِ. بالاخره همه آدمیم. همه مشکلات داریم.

بنابراین از این پست شروع می کنم و هر بار که عشقم بکشه، یک مورد رو می نویسم. ببینیم چند تا شماره میشه...

 

شباهت ۱. اینجا دو هفته دیگه انتخابات ایالتی ِ و بحث انتخابات در رسانه ها داغ ِ. اینجا هم نرخ مشارکت واجدین شرایط برای حکومت مهم ِ. مثلاً در مورد انتخابات دو ایالت دیگه که یک ماه قبل برگزار شد، مشارکت حدود ۶۵درصد بود که رسانه ها می گفتن بد نیست، قابل قبول ِ.

این روزها یکی از تبلیغات دولتی که در شهر به چشم می خور ِ، تابلوهایی ِ که نوشته: حق رأی خودت رو دور ننداز!

 

راستی کی بود می گفت مردم در غرب رأی نمی دن؟ و ما چقدر خودمون رو اذیت می کردیم تا این خبر غلط رو توجیه کنیم...

 

بگذریم. در روزهای گذشته در شهر بارسلونا نمایشگاه گوشی تلفن همراه بود. خبر جالب این بود که از تابستان امسال همه شبکه های تلویزیونی آلمان با گوشی موبایل قابل دریافت هستن(البته اگر پول خوب بابت گوشی خوب داده باشین!). اشتراک ماهیانه اش هم از حق اشتراک خونگی کمتر ِ!

 

و خبر جالب تر در همین زمینه این که:

هم اکنون در کره جنوبی ۱۰میلیون مشترک از سرویس شبکه های تلویزیونی برای تلفن همراه استفاده می کنن!

ایران هم بیاد، خوبه. فکر کنم برای تماشای بازی تیم ملی خوب باشه، وقتی آدم خونه نیست و در تاکسی(البته از نوع پیکان، حالا ایشالا نوبت سمندها می رسه!) هم به جای رادیو، یه حفره ی بزرگ زیر دکمه های رنگ و رو رفته ی بخاری و آب ِ برف پاک کن دیده می شه...

 

دکمه قابلمه ای* رو که می دونین چیه، نه؟!

می دونین جنسش از چه فلزی ِ؟ از مس.

به نظر چیز ساده ای میاد، اما اگه از ماشین آلات تولیدی سردربیارین، متوجه میشید که تولیدش همچین هم ساده نیست. ورق مس باید زیر چند تا دستگاه بره تا اون شکل های ظریف روش ایجاد بشه. دقت دستگاه ها باید عالی باشه...

حالا همه ی اینا رو بافتم که یه آمار جالب بگم:

در آلمان سالیانه ۴میلیارد دکمه قابلمه ای تولید میشه!

 

خب، فعلاً خوابم میاد. پس تا برنامه ی بعد...

 

*احیاناً کسی یه اسم شیک تر واسه این بیچاره سراغ نداره؟!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رئیس 1386/11/25 ساعت 04:02

من جریان اون "هم" بولد شده رو نفهمیدم. من که فکر نمی کنم این جا خیلی برا کسی مهم باشه مردم چقدر رأی میدن. حداقل تو این دوره.

راستی تو اخبار می گفت تو آلمان مسابقه بزرگ تقلید صدای گوزن برگزار کردن! خجالت نمی کشین؟! آخه این مسابقه س؟!! D:

اختیار دارین. صداوسیما سرش بره، مردم رو می کشونه پای صندوق. هر دوره همینه، این دوره هم!

اینو واقعاً خبر ندارم. اصولاً خبرهای مهمتری هم هست. بهتره کمتر تلویزیون نگاه کنین...

سارا 1386/11/25 ساعت 20:52

من دلم یه گوشی در باز شو می خواد خیلی
نمی شه سوغاتی بیاری؟ :ی

می شه. ولی نفهمیدم کدوم سارا یی. واسه همین هم نمیشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد