بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

درس های اخلاقی فوتبال!

سلام بر همه ورزش دوستان.

امروز می خوام بهتون اخلاق ورزشی درس بدم!!

1. همیشه قبل از شروع جام، مشخص کنید که طرفدار چه تیمی هستین. خیلی زشته که آدم بعد از جام بگه من طرفدار اسپانیا بودم، اما یادم رفته بود بگم!

2. دوستانی که طرفداری هلند و پرتغال و ایتالیا و... رو می کردن، یادشون رفته که به خاطر رسیدن به فینال، به تیم آلمان تبریک بگن.
من به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال آلمان (در این شهرستان و روستاهای اطراف) کوتاهی دوستانم رو می بخشم. دفعه ی آخرتون باشه!

3. از دوستانی که اطلاعات درستی از فوتبال و اصولاً ورزش ندارن (بعضی ها آخرین ورزشی که کردن، بدمینتون خیابونی در کوچه های سعادت آباد بوده، در روزگار مدرسه!!) خواهش می کنم که شانس خودشون رو برای سوغاتی کمتر از این نکنند!

4. هیچ کدام شما طرفداری اسپانیا رو نکرد (حتی در روز فینال) بنابراین از نظر من روی همه شماها کم شد! هاهاهاها... اما چون خیلی اخلاق ورزشی دارم، رفتارهای تماشاگرنمایانه شما رو به خصوص بعد از فینال ندید می گیرم.

و اما در مورد فینال:

اسپانیا تیم خیلی خوبی بود، پر از ستاره. باخت همیشه باخت ِ، چه با یه گل، چه با سه گل(منظورم فقط هلند نیست ها!).

اما:
دیروز در برلین جشن بود، با حضور تیم و مردم. روی تی شرت همه یه جمله نوشته بود، که یعنی 2010 رو خواهیم برد. حالا تماشا کنید!
از همین حالا هم قرار می ذاریم که اون موقع هر کس موضع خودش رو قبل از جام تعیین کنه، وقتی هم حذف شد، با رعایت اخلاق، باخت رو بپذیره. (من: ایران و آلمان)

خیلی ممنونم و شما رو به خدای بزرگ می سپرم.

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد حسن 1387/04/12 ساعت 07:07

سلام حاجی
در پایان این دوره از مسابقات لازم است که چند نکته را متذکر شوم :

1- تیم های محبوب من به ترتیب : برزیل، اسپانیا و ایران هستند (برای تورنمنت های بعدی اعلام کردم)

2- هیچ یک از دوستان نگفت که طرفدار اسپانیا است بلکه همه از آلمان اظهار نفرت کردند. البته باید از آلمان ممنون بود که باعث ایجاد وحدت بین دوستان شده (دشمن مشترک داشتن مطلوب به ذات است)

3- تو این مورد حق با توئه ولی انقدر از آلمان بدم می یاد که نمی تونم تبریک بگم.:D

4- اگه کامنت های قبلی رو دوباره بخونی می بینی که من قبل از بازی طرفداریم رو از اسپانیا اعلام کردم.

5- تازه اگر اسپانیا می باخت یا حتی اگر قبل از بازی از اسپانیا طرفداری نکرده بودم بازم روم کم نمی شد )چون کلی اخلاق غیر ورزشکاری دارم. :D)

6- احمد جان یه وقت تو جشن این خارجی ها شرکت نکنیا !! آخه خارجی ها کلن بی تربیتن و ممکنه اسلام به خطر بیفته

7- این حرفا رو بی خیال ، خودت چطوری ؟؟

8- اَاَاَاَاَاَه چقدر نکته نوشتم.!!؟؟

1. هدف من سرگرمی شماها بوده، تا به راه های خلاف کشیده نشین. فوتبال بهونه بود!

همین یه نکته کافیه.

حنان 1387/04/12 ساعت 16:45

سلام

اومدم بهت یه جواب دندان شکن بدم دیدم محمد حسن نکته اصلی رو گفته :دی عزیزم من کلا همیشه خود ورزش کردن رو از نگاه کردنش بیشتر دوست داشتم! فکرم نمی کنم بخوای بگی از من ورزشکارتری یا لااقل بگی که تو فوتبالیستی!! (حالا از یه جا دیگه سوختی به من چه:دی)

اون نکته اصلیه هم همین بود که من طرفدار تیم خاصی نبودم ولی از آلمان خوشم نمیومد!‌ دیدی که گفتم هیچ کدوم از بازیا رو ندیدم :)

مممم هان بعدشم باختن که این حرفا رو نداره :دی :دی :دی
(تازشم خودتم از اون اول حسابی رو آلمان باز نکرده بودی! می گفتی تیم بودن مربی و این حرفا!‌ آدم از همینش لجش می گیره که تو سال های اخیر همینطوری شانسی میاد بالا و اون تیمایی که باز ما همین طوری به صرف آلمانی نبودن دوست داریم رو حذف می کنه :) )

دیگشم همین!
تازه اگه باز به من گیر بدی بهت گیر میدم اساس :دی

حالا تو چرا خودتو لو می دی؟!

شانسی نیست عزیزم. می گن "تندنس، شتایگند!" یعنی هی داره بهتر می شه. جام جهانی 2002، جام جهانی 2006، جام ملت های اروپا 2008. تازه اگه یکم بریم عقب تر، می بینیم آلمان در سال 96 هم قهرمان اروپا شده. قهرمانی جهان در سال 90 و...
بازم بگم؟ حالا اگه تیم مورد علاقه تو در 18سال اخیر، افتخارات بیشتری کسب کرده، بگو تا ما هم آشنا بشیم.
(نگو برزیل، چون جزو اروپا نیست)

ضمناً واسه تو هم پرونده دارم. مثل اینکه حواست نیست...

امیرو 1387/04/12 ساعت 21:01

سلام

راستش منم از آلمان خوشم نمیاد ٬ ولی نبینم به آلمان گیر بدینا !!‌ من دارم کم کم طالبش میشم ! :دی‌

نگفتی مرکل به بالاک چی گفت ! :دی :دی

من چه می دونم مرکل چی گفته تو هم گیر دادی؟!

همه طالبشن!

حنان 1387/04/13 ساعت 16:52

نه دیگه این مونده تو گلوم نگم خفه می شم :دی!

آخه از جای دیگه می سوزی به من الکی گیر میدی اونم دروغکی! محض اطلاع شما من نفر اول بدمینتون مدرسه بودم! توی تیم هندبال بودم. توی تیم بسکتبال مدرسه بودم. توی تیم شنا بودم و ۳ سال مربی شنا بودم! نکته بی ربط: از ۳ ۴ تا درسی که تو دانشگاه بیست شدم ۲ تاش تربیت ۱و۲ بوده!

حالا تو میای به من گیر میدی من بهت چی بگم؟! در اون حدی که تو فتبال بازی می کردی منم بازی می کردم (هرچند علاقه اولم هیچ وقت نبوده ولی فکر کنم در حد تو بودم! پستی که تو مدرسه فوتبال بازی می کردی کجا بود؟!)
خودتم که بیشتر والیبال و تنیس بازی می کردی!؟ البته من این بازیات رو هم ندیدم :دی (راستی تو تیم والیبال کلاسی هم بودم! :دی)

در مورد تیم حالا هر چی من می گم زیاد اینطوری علاقه ندارم و از آلمان بدم میاد تو بگو نه کدوم رو دوست داری! راستش بچه گیام از آلمان خوشم میومد! همون موقع که کلینزمن توش بازی می کرد!‌ ولی کم کم... همچنین بود ایتالیا وقتی باجو اینا توش بودن!‌هنوزم ایتالیا رو به آلمان ترجیح میدم. ولی همواره از هلند خوشم میومد با اینکه بدبختا همیشه بد میارن! (قبول کن دیگه!‌شانسی اسمش رو نذاری بهتر بگیم بازی نتیجه ای و بازی قشنگ) اسپانیا همیشه بازیای باشگاهیش قشنگ بود ولی تیم ملیش نتیجه نمی گیره. هان پرتقال رو هم دوست دارم (نارنگی را نیز)
خارج از اروپا خوب برزیل رو همیشه دوست داشتم که الان داره کم کم بدم میاد! اینا هم دیگه بازیاشون قشنگ نیست. آرژانتین جام قبلی رو دوست داشتم که شانسی (:دی) حذف شد.
بذار بگم از کیا بدم میاد: آلمان و انگلیس و فرانسه (بازم از اینا بهتره)

بنده کاملاً تسلیم حنان شدم!

بنده به گناهان خودم واقفم و اعتراف می کنم که:
ایشون از بچگی ورزشکار بودن. نه تنها در کوچه های سعادت آباد، بلکه حتی در حیاط مدرسه!
ضمناً ایشون به علت عضویت آلمان و انگلیس و فرانسه در گروه 5 به اضافه 1، از تیم های ملی فوتبالشون بدش میاد.
تمام!

دیگه نبینم کسی حنان منو مسخره کنه ها!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد