بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

ستاره های هالیوود

سلام بر هالیوود-دوستان!


از اون خبرهای هالیوودی براتون پیدا کردم:

سه تا بازیگر تاپ آمریکایی پیدا کردم که اصلیت آلمانی دارن:


  1. بروس ویلیس: مادرش آلمانی ِ و پدرش یکی از نظامیان آمریکایی بوده که بعد از جنگ جهانی در چارچوب برنامه بازسازی مارشال در آلمان حضور داشته. عاشق یه دختر آلمانی میشه و... بروس هم در آلمان به دنیا اومده، اما بعد از دو سال میرن آمریکا. زبان آلمانی هم بلده.
  2. سَندرا بولاک (یا بالاک): من هم ازش خوشم میاد، البته با نگاه برادری! در شهر نورنبرگ به دنیا اومده و بزرگ شده. آلمانی رو هم توپ صحبت می کنه.
  3. لئوناردو دی کاپریو: مادرش آلمانیه. چند وقت پیش هم مادربزرگش فوت شد، همونی که لئوناردو به خاطر دیدنش مرتب به آلمان سر می زد. زبان آلمانی رو در حدی بلده که صحبت نکنه، سنگین تره!


می بینم که در جریان لحظه به لحظه مسابقات المپیک هستین! نه که این سه روز اول هم بیشتر مدال های شنا رو تقسیم کردن، صداوسیما هم حتماً پوشش خبری وسیعی ترتیب داده...!


آموزش های اخلاقی چین به مناسبت المپیک رو نگاه می کردم، جالب بود. تقریباً همه مردم پکن به نوعی مخاطب این آموزش ها بودن. مثلاً:

به مردم یاد می دادن که چه جوری با خارجی ها دست بدن. چه جوری سلام کنن...

به راننده های تاکسی غیر از چهار تا کلمه انگلیسی، یاد دادن (و البته اجبار کردن!) که هر روز ریش هاشون رو کوتاه کنن، موهاشون رو مرتب و کوتاه نگه دارن، شب ها در تاکسی نخوابن و...


اما از همه جالبت تر این بود:

می گفت مردم پکن عادت دارن که صف سوار شدن به اتوبوس رو رعایت نمی کنن، همدیگه رو هُل می دن و... واسه همین در هر ایستگاه دو نفر مأمور گذاشته بودن که صف ها رو مرتب کنن و مرتباً به مردم بگن که آرام باشین و هُل ندین و...

یکی دیگه هم تُف کردن به کف خیابان و پیاده رو بود. من قبلاً هم اینو شنیده بودم که چینی ها به این کار عادت دارن. حالا دولت تف کردن در پکن رو ممنوع کرده.


خلاصه دین دولتی دیده بودیم، حالا اخلاق دولتی هم دیدیم!


راستی چهارشنبه شب اثاث کشی کردم اومدم ورِ دل مامانم. فعلاً تا مامان هستش و درس هم تعطیله، یه خرده غذای خونگی بخورم و به خودم برسم. قدر غذای خونه رو بدونید!


بالاخره یکی از نمره هام اومد. زیاد نپرسید، پاس شدم! نمره اش مهم نبود، چون جزو درس های پیش نیاز بود و از کارنامه حذف می شه.

این سخت ترین درسم بود، همون انفورماتیک2 که تعریفش رو کرده بود. وقتی این رو پاس شدم، پس مطمئنم که بقیه رو هم پاس میشم.


نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1387/05/21 ساعت 23:30

سلام احمد جون
خوبی ؟
خوش می گذره ؟ خوشحال شدم انفورماتیکو پاسیدی
می گم شما که اونجایی و ما شا لله دستت به نوشتن ..... یه ذره سیاسی بنویس !!!‌ o-:
شنیدی می گن وزیر کشور که همین هفته رای اعتماد آورد مدرک دکتراش جعلیه !!!
یه نگاه اینجا بنداز
http://www.alef.ir/
تمام/ آکسفورد درمورد مدرک جعلی آقای کردان بیانیه صادر کرد
شرح کار و ترجمه
بخش خبری الف - ۲۱ مرداد ۱۳۸۷

مدرک آقای کردان منتشر شد/ مملو از غلط‏های گرامری، تایپی و ...

سلام.
خدا رو شکر.
من دارم با کی صحبت می کنم؟

سیاسی چیه؟ من کی ام؟ اینجا کجاس؟!

حنان 1387/05/22 ساعت 11:13

سلام خوب هستین؟ خوش میگذره؟به به میبینم که خوب به خودتون میرسید...نوش جان.جای ما هم بخورید...خیلی صبر کردم تا موضوع جدید بنویسید تا اونجا ازتون تشکر بکنم...خیلی ممنون از مجله هایی(بسیار اموزنده) که فرستاده بودید از کفی کفش هم ممنون.دست شما درد نکنه

جای شما خیلی خالی. غذای ایرونی!!

اون مجله ها کمک درسی هستن! تو دانشگاه بهمون دادن.
قابل نداره اینا.

[ بدون نام ] 1387/05/22 ساعت 22:24

واقعا که خیلی بی احساساتی
تو مملکتت یارو با فوق دیپم داره وزیر می شه
میگی به من چه ؟!!!

اولاً که شما مگه اسم نداری.
ثانیاً اگه انسان بودن به تحصیلات بود که...
ثالثاً من نگفتم به من چه.

[ بدون نام ] 1387/05/23 ساعت 16:12

منم اسم ندارم:دی

نداااااااارهههههههههههههه... گفتم پرااااااید...!

[ بدون نام ] 1387/05/23 ساعت 21:47

۱-وقتی اسممو نمی نویسم یعنی دوست ندارم شناخته بشم ( اسم الکی که نمی خوای ؟)
همین قدر بدون که یکی از دوستاتم.
۲- ارزش آدم به تحصیلاتش نیست ولی خیلی آدم باید پررو باشه که به دروغ به همه بگه دکترا دارم و یه مدرک دکترای جعلی نشون بده
۳-سیاسی چیه؟ من کی ام؟ اینجا کجاس؟!
احمد جان از این قسمت حرفت برداشت کردم که منظورت به من چه هستش !
۴-همین آقایی که وزیر کشور شده کمتر از یک سال دیگه باید به انتخابات نظارت کنه
که رو سرنوشته شما تاثیر داره ! چه جوری ؟ رای های احمدی نژاد رو از تو صندوق در میاره . اون وقت ۴ سال دیگه که میری یه بانکی حساب باز کنی‌ , بهت میگن ایرانی هستی برو بیرون .........

بابا با کلاس! دستی بکش با هم بریم!

نوبت ما تموم شد.

فکر کنم این محمدرضا باشه. احتمالاً بعد از قرنی یاد من افتاده، اومده کامنت بذاره، یادش رفته اسم بنویسه. حالا هم هی داره لجبازی می کنه.

بی نام و نشان 1387/05/25 ساعت 20:33

چرا برای " ضربه روحی" نمی تونم comment بذارم ؟!؟!؟
هنوز نفهمیدی من کی ام ؟!؟!؟!
OR2 ...... اینم یه راهنمایی ..... بگو دیگه ......... D:

من الآن تست کردم، میشه کامنت گذاشت. به گیرنده های خود دست بزنید!
چرا، فهمیدم. اتفاقاً عباس هم با من or2 داشت.

بی نام و نشان 1387/05/26 ساعت 16:48

ااااااااااااااااااا ...... احمد ...... بابا چرا انقدر ۲ زاریت کجه ؟!!!
یه راهنمایی دیگه ...... چند وقت پیش بهم sms زدی ....... الان میگه عباس !!! D:

سلام عباس. پس چرا اس ام اس رو جواب ندادی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد