بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

پست برای سیاست خارجی


سلام.


چند روز پیش سرکار خانم مرکل، در دیدار با مدودف، رئیس جمهور روسیه، طی سخنان گوهر باری فرمودند:

سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا برای مقابله با روسیه نیست (یعنی که ما خیلی با روسیه دوستیم!)، بلکه برای دفاع در مقابل خطر کشورهای دیگر است ... (با مکث زیاد، یعنی دیگه چه کشور دیگه ای هست که بتونه با موشک به اروپا حمله کنه؟!) مثلاً ایران!


اصولاً ما از وقتی بوش رو شناختیم، دنبال نصب این سیستم در اروپا بود. اگر چند سال هم برای ساخت، چند سال هم برای طراحی و انتخاب پیمانکار، چند سال هم بابت طراحی این سیستم کنار بگذاریم، تازه به مطالعات امکان سنجی و اصولاً ضرورت سنجی طرح می رسیم، یعنی زمانی که خطر کشف شد و اروپا و آمریکا به فکر چاره افتادند.

به نظر من حداقل 20 سال طول کشیده تا پروژه به مرحله فعلی رسیده، یعنی تواقق برای نصب در کشور لهستان.


سؤال من از خانم مرکل اینه که ایشون 20 سال پیش، چطور متوجه شدند که ایران، کشوری که تازه از جنگ با عراق رها شده بود، خطر بزرگی برای امنیت کشورهایی است که حداقل 4هزار کیلومتر دورتر هستند.


نکته دیگر آنکه، اگر هم ایران ِ آن زمان یک تهدید بود، در نظر مرکل که در آلمان شرقی زندگی می کرد، فرصت خوبی برای از بین بردن کاپیتالیسم غربی بوده!


به هر حال دوستی روسیه با اروپا و آمریکا هر روز در گرجستان عیان تر می شود، برگی دیگر از کتاب رفاقت.


حالا باز بگین چرا سیاسی نمی نویسی...


از دوستانی که با تلفن، ایمیل،اس ام اس و کامنت، تولدم رو تبریک گفتن، تشکر می کنم. گرچه تولد امسال  هم شبیه بسیاری از سال های دیگر، بدون مراسم و بدون هیجان بود، اما باید خدا رو شکر کرد.

خانواده ام که مثل همیشه به فکر من هستن، اما امسال 6 تا تبریک هم از دوستان دانشگاه آلمانی داشتم، دوستانی که در چند ماه اخیر پیدا کردم.

از تهران هم 4 تا تبریک داشتم که باز هم ازشون ممنونم. اما وقتی این عدد 4 رو با وضعیت سال گذشته مقایسه می کنم... زیاد فکر کردم. علامت سؤال انتهای مصراع بالای صفحه رو برداشتم.


دوستان تقاضای عکس از دانشگاه کرده بودن، چشم. ایشالا هفته ی آینده می خوام یه سر به اونجا بزنم، دوربین هم می برم.


نظرات 3 + ارسال نظر
محمد حسن 1387/06/02 ساعت 21:06

البته بیشتر از دانشگاه از دانشجویان درخواست عکس دارند :دی

حرام است ...

اِ تولدت شد؟ چه زود! مبارک باشه کلی، با تاخیر:( یادم از پارسال اومد که اس ام اسِ کادو تو اشتباهی به خودت زدم! خودتم نظر دادی بعدش! :)))

خیلی ممنون.
راست می گی، من هم الآن که گفتی، یاد اس ام اس پارسال افتادم. شانس آوردی تو اس ام اس اشتباهی، بهم فحش نداده بودی. آفرین، اعتمادم رو جلب کردی!
من هم یه اس ام اس رو اشتباهی به صاحب تولد زدم، توش نوشته بودم که ارزون تر تمومش کنیم!

امیرو 1387/06/03 ساعت 20:06

سلام

چطوری احمد آقای سیاست خارجی و سینمایی !؟

چیه خوب واسه چند تا پست نظر ندادم می خوام همرو با هم بدم !

چرا نظر خصوصی نمیشه داد ؟ آخه من تولدت یادم بودا ، رفتم شمال یادم رفت ! ایشالا جشن n سالگیشو بگریم به اتفاق !!! :دی

سلام.
بلاگ اسکای نظر خصوصی نداره. می دونستم رفتی سفر، نیستی. مهم نیست بابا، حالا ما یه چیزی گفتیم...
به اتفاق می گیریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد