بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

آخرین شب های پاییز


سلام دوستان.


...حالا من آپ نکردم، مگه خود شماها چه کار مهمی تو این روزها انجام دادید؟! خبر دارم که امروز هم تعطیل بودین...

بالاخره دل کندم از این درس لعنتی. تازه الآن هم به این خاطر اومدم که امشب یک ساعت زیادی داریم و بیشتر می خوابیم (یعنی ساعت ها رو می کشن عقب).


پیش بینی کردن که از دوشنبه سرمای زودرس سَر می رسه. یعنی زمستون ِ گِداکُش شروع میشه. تجربه ی سیزده-چهارده ماه اخیر به من می گه که زمستون 6ماه طول می کشه. البته چهار فصل وجود داره، اما (به قول استاد کیوان،) چولِگی به سمت زمستون داره، یعنی:

بهار، 2ماه،

تابستون، 2ماه،

پاییز، 2ماه،

و زمستون، 6ماه.


آقا من جوون تر که بودم و سروصدایی هم نبود، اینجا رو امضا کردم. جوونی کردم دیگه. حالا دچار عذاب وجدان شدم که آخه چرا به این سید فشار آوردیم که کاندیدا بشه. حالا که ظاهراً به حرف ما داره تن میده، چه رأی نیاره و چه بیاره، بلای بزرگی سرش اومده که یقه ی همه ما رو قبل از پل صراط خواهد گرفت: واسه چی منو فرستادین تو میدون؟!

اگر زیر پای رایحه خدمت لِه بشه که هیچ، همین آبرو رو هم باخته. اگر هم رأی بیاره که تازه اول بدبختی ِ!! کی می خواد جمعش کنه، این بی برقی، بی گازی، کسری بودجه، تورم، قیمت پایین نفت و...


بنده از همین الآن از ایشون حلالیت می طلبم. نمیشه امضا رو پس گرفت، مثل نماینده های خوبمون در مجلس؟!


جای شما خالی، همین طور که دارم تایپ می کنم و چرت می زنم، یک ظرف میوه هم درست کردم و گذاشتم بغل دستم...


در این هاگیرواگیر بحران مالی، سؤال اساسی برام پیش اومده:

چرا در تهران سکه ارزون شده؟ چرا یورو در برابر تومن ارزون شده؟ اونوقت چرا دلار گرون شده، مگه اصل بحران مال آمریکا نبود؟ چرا یورو در برابر دلار ارزون شده؟ یعنی اروپا بیشتر از آمریکا آسیب دیده؟


داشتم فکر می کردم که رمضون، به اندازه کافی شیرینی کنکور خوردیم. ایشالا که همگی موفق باشن و به زودی وارد دوره دکتری بشن (البته غیر از حنان که آخرش هم به ما شیرینی ارشد نداد!).

متأسفانه و خوشبختانه برخی دوستان دارن درس می خونن و قراره شیرینی کنکور رو سال آینده بدن. خدا رو شکر، من خیالم راحته که بی شام نمی مونم!! بهتره از همین الآن با مدیر برنامه هام هماهنگ کنید.

ضمناً این دفعه شیرینی رو بذارین تو فریزر، چون ممکنه طولانی تر اینجا بمونم...


نظرات 5 + ارسال نظر
حمید 1387/08/05 ساعت 22:59

بحران مالی در آمریکا، به این معنا نیست که واحد پول آن کشور در مقابل ریال ایران کم ارزش خواهد شد. به نظر می رسد به دلیل کاهش قیمت نفت، دلار در ایران افزایش قیمت داشته است و به 1000 تومان رسیده است. البته موارد بسیاری را می توان نام برد که این به نظر من مهمتره.

به هر حال این نسبت برابری ارزها در مقابل ریال، به سیاستهای اقتصادی ایران بستگی داره که بر روی برابری کدام ارزها سیاست شناوری خود را پیاده می کند ( البته به نظر می رسد در ایران از سیاست شناور کنترل شده استفاده می کنند )

در مورد نسبت دلار و یورو باید عرض کنم که، با توجه به پیش بینی کاهش رشد اقتصادی اروپا، یورو در مقابل دلار قدری ضعیف شده است.

به هر حال این حقیقتی است که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا دچار اشتباه شده است، و افزایش ریسک در وام دهی هر چند موجب رونق در گذشته شد اما اکنون شرایط سختی را ایجاد کرده است. این مورد بحران در آمریکا از آن مواردی است که کتابهای فراوانی از آن به چاپ خواهد رسید.

مورد ی که خیلی جالبه، اینه که ایرانی های خوشحالند ! اما بدون شک با وجود اینکه ما با جهان ارتباط نداریم، اما کاهش عجیب غریب قیمت مس، آلومینیوم، فولاد، میعانات گازی و نفت بر روی صادرات غیر نفتی و نفتی ایران تاثیر شدیدی خواهد گذاشت ! بیشتر از این زر نمی زنم اما این مورد آخر خیلی جای بحث داره.

آقا سرافراز کردین ما رو با این کامنت زیبا!

پس معلوم می شه ریال بیشتر از دلار دچار آسیب شده، از این بحران مالی.

یعنی سیاست تثبیت نرخ ارز از دلار به سمت یورو چرخش کرده؟ تازه نرخ رو تثبیت می کنن، اما یورو هی ارزون تر می شه.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در خود آمریکا هم وجود داره، پس چرا یهو نرخ برابری یورو به دلار از حدود 1.56 به 1.25 رسیده؟

بیا ما هم یه کتاب بنویسیم، در مورد چگونگی بی نصیب ماندن ایرانی ها از نفت گران، اما ضرر کردن ایرانی ها از نفت ارزان!

ضمناً اگر قراره رشد اقتصادی اروپا و آمریکا کم بشه و مصرف انرژی چند درصد کاهش پیدا کنه، چرا قیمت نفت به جای چند درصد، بیش از 50درصد ارزان شده؟ من که می گم این آمریکایی های پدرسوخته دارن بازار رو انگولک می کنن!

بقیه هم یاد بگیرن از حمید خان!

امیرو 1387/08/06 ساعت 19:51

مهندس توزیعش از نوع خی دو بوده یا از نوع فیشر؟

تو دعا کن من قبول شم، شیرینیتو پست می کنم، اصلا بلیت میگیرم میام تقدیم می کنم بر می گردم!!

شیرینی بهانه است عزیز، برای دور هم بودن. پستی نداره.

این میوه ها فقط رنگ دارن، مزه که ندارن ;)
چیزه، rss اونجا اینه:
http://daremtedadehasti.blogfa.com/rss.aspx

والا ما خوردیم، بدک نبود. حالا نمی دونم..

حسین حنان 1387/08/08 ساعت 07:54

سلام بچه جان!
بحث تاثیرات متقابل بحران اقتصادی جهانی میبینم که گرمه.
به ذکر این نکته بسنده میکنم، آنها که دچار هیجان زدگی مفرط شده و منتظر سقوط غرب نشسته اند شاید فراموش کرده اند که با کاهش بی امان قیمت نفت و انتخاب عنقریب اوباما (بااعتقاد به براندازی نرم!) توامان با هم ، زمینه برای قطعنامه پنجم که جدی تر از چهار تای قبلی باشد فراهم میشه. حال این چه جای خوشحالی است، من در عجبم!!
فراموش نباید کرد که مقاطع زمانی صدور قطعنامه های قبلی هم وابسته به کاهش های مقطعی قیمت نفت بود.
بحث مفصل است و مجال نیست...

سلام داش حسین.

از داش حسین کمال تشکر را داریم که بدبختی های سیاسی رو هم به بدبختی های اقتصادی ما اضافه کردن. داش حسین دوستت داریم!

آقا از این میوه‌هات به ما هم می‌دی؟! به حمید هم بگو این‌قدر تحلیل نکنه. اساساً در دوران ِ احمدی‌نژاد چیزی به نام ِ «سیاست ِ اقتصادی، پولی، مالی، ...» وجود نداره!

ارزش رفاقت به مادیات نیست.
من هم همینو می گم، این همه تحلیل لازم نیست. ایران که چوب سیاست های اشتباه اقتصادی رو هنوز نخورده، تازه داره چوب بی سیاستی اقتصادی رو می خوره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد