بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

بادها، ابر عبیرآمیز را... ابر، باران حاصلخیز را

این حقیقت است که از دل برود، هر آنکه از دیده رود

پیش بینی شیء گرا


انگار درست موقع نوشتن پست قبلی، جدی جدی دستور از بالا رسید و پیش بینی ما درست از آب دراومد.


ضمناً پیش بینی بعدی من، حضور مَمد مایلی هستش.

به اونی که به مناسبت رفتن دایی می خواست شام بده: نصف پولت رو هم بذار واسه رفتن ِ مایلی.


حالا که گرم شدم، اجازه بدین یه پیش بینی دیگه هم انجام بدم:

به این پیام های مهربانه ی اوباما و عشق و علاقه متقابل برای برقراری روابط توجه نکنین. بهتون قول می دم عادی سازی روابط در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد.


خب. بریم دنبال کار خودمون.

یکی از دوستان خیلی وقت پیش یه حمایت جدی از زبان برنامه نویسی جاوا کرده بود که من رو به فکر فرو برد. خودتون هم می تونین در این مورد تحقیق کنین، اینکه بالاخره کدوم زبان از بقیه بهتره.

جواب قطعی نمی شه پیدا کرد، چون هر کس معیارهای خودش رو برای کیفیت زبان داره. من این صفحه رو پیدا کردم که محبوبیت زبان ها رو بررسی کرده و خیلی های دیگه به این صفحه ارجاع داده اند. خب معلومه که محبوبیت با خوب بودن فرق داره، اما خب بالاخره برنامه نویس ها کله شون کار می کنه، و وقتی می گن از یه زبان خاص خوششون میاد، حتماً یه دلیلی داره...


حالا اگه اون لینک رو باز کردید، غیر از جدول وضعیت فعلی، به نمودار روند سال های اخیر هم توجه کنین. ببینید کدوم زبان ها هر سال توجه بیشتری به خودشون جلب می کنن (برعکس ِ جاوا).

این ها رو گفتم تا شما علاقه مندان برنامه نویسی رو تشویق کنم تا گاهی هم نگاهی به چپ و راست بندازید. خودِ من مدتی ِ که (شدیداً) با python آشنا شدم، جدیداً هم با #C.

python رو به این دلیل پیشنهاد می کنم، چون سینتکس ساده ای داره و یادگرفتنش هم خیلی ساده هست. کاش این رو در امیرکبیر جایگزین C و Pascal و Fortran بکنن.

#C رو در یک workshop یه کم یاد گرفتم. گرچه نمی شه یه زبون رو در چند ساعت یاد گرفت، اما این طور که معلومه، مایکروسافت سعی کرده و می کنه که زبان جاوا رو بهبود بده و اسمش رو گذاشته #C.

(انتقادات استثنائاً در مورد این پست پذیرفته می شود.)

صد البته هر دو زبان مذکور از برنامه نویسی شیء گرا پشتیبانی می کنن.


یه کلمه هم در مورد برنامه نویسی شیء گرا بگم. واقعیت اینه که هر روز یه فَنی به بازار میاد و فردا هم جانشینش. هیچ وقت فکر نکنین که یه چیزی نهایت علم هستش. مطمئناً روش های بهتر از شیء گرا هم ابداع خواهد شد...


من دارم از منبر میام پایین


نظرات 6 + ارسال نظر
حنان 1388/01/12 ساعت 16:15

یه زمانی اینا رو پاک می کردی کجایی؟ :)

خوب عرضم خدمتتون که با گزینه های معرفی شده برای سرمربی گری خیلی بعیده که پیش بینیت غلط از آب در بیاد ولی از اونجایی که کار اینا حساب کتاب نداره من یکی که عمرا جرات پیش بینی ندارم! مثل انتخاب خود علی آقا :دی

در مورد اوباما هم که خوب قرار نیست یه دفعه اتفاقی بیوفته که. خودشم گفته! فکر کنم بمونه برای دولت بعد. نشد بعدی. نشد دیگه بعدیش. دیگه اگه نشد میمونه برای امام زمان :دی

آخرین پیش بینیت چی بود؟ بذار ببینم... آهان دیگه پیش بینی نداشتی اون مال دفعه قبلی بود :چشمک

دییییگگگگگگگههههههههه خوبی؟

ها اومدم. الآن همه شون رو پاک می کنم.

قطعاً پیش بینی های من درست از آب درمیاد. حاضرم شرط هم ببندم. اتفاقاً اوباما با دولت های بعدی هم به نتیجه نخواهد رسید، حالا ببین. پیش بینی های خفن تر از این هم برات می کنم، حالا وایسا انتخابات نزدیک تر بشه...

حنان 1388/01/12 ساعت 16:52

خوب چقدر بمونم تو وبلاگت تا آهنگات تموم شه؟‌:دی

همشم بی ناموسیه که آهنگات :دی :دی

بی سواد! اینقدر آهنگ آپلود کردم که هر چی گوش بدی تموم نمی شه. یاد بگیر!
اصلاً تو می دونی بی ناموسی یعنی چی؟! نه، آخه...

محمد حسن 1388/01/13 ساعت 00:49

حاجی می موندی همون بالا داشتیم فیض می بردیم :دی

چشم حاجی، قول می دم بازم به فیض برسونم...

حنان 1388/01/13 ساعت 10:47

محمد حسنم خوب گفتا :دی بودی حالا اون بالا! زوایای نا مکشوف زیاد داری :دی

تو آپ لود کردی؟ :)) عجب

ولی یه سرگرمی جدید شده با بچه ها میام اینجا آهنگات رو گوش میدیم و با هم می خندیم :دی

ببین بیا فیس بوک یه سری عکس ازت گذاشتم. اسم آلبومشم اینه:

خاطرات سفر احمد به شرطی که من توش باشم

بسی :دی

بله، خودم آپلود کردم. پس به کی می خندی؟ ضمناً، بیخود کردی که می خندی!

راضی نیستم اگه عکسم رو به نامحرم نشون بدی ها! (نخند! این جمله از قول تو باید باشه!)

امیرو 1388/01/13 ساعت 19:46

سلام

من فک نکنم ممد مایلی آبش با اینا تو یه جوب بره...

میبینم که کلا کامپیوتری شدی رفت! ایول!

من گفته بودم که، شمال رفته بودیم جای شما خالی! تابستون بیا، اقلا یه شمالی بریم!

دیگه ماشین نداریم

شخصاً خدمت ++C و JavaScript و البته MATLAB ارادت خاص دارم!

خوبه، من هیچ کدوم رو بلد نیستم. اصولاً کار گروهی به درد این جور جاها می خوره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد